Alla inlägg under april 2009

Av MEJAOLMEMOC - 9 april 2009 22:53

Hittade denna bild på nätet och tyckte det var mkt likt BG2 om hon hade haft lugg... Avgör själva

BG1
Av MEJAOLMEMOC - 9 april 2009 14:53

Många har frågat om mitt Cheescakerecept. Och så att jag ska slippa skriva ner det för en femte gång skriver jag det nu här för sista gången...


CHEESCAKE


1) Vispa 3 dl vispgrädde med 2 tsk vaniljsocker (Jag brukar även hälla i två matskedar florsocker ibland)

2) Blanda 3 äggulor, 2 dl socker och ca 100g Philadelfiaost till en jämn smet.

3) Blanda grädden och ostsmeten

4) Vispa 3 äggvitor till ett hårt skumm (du skall kunna vända skålen uppåner)

Vänd försiktigt ner i smeten

5) Smula med händer eller matberedare sönder ca 1/2 paket digestive.

Blanda ner lite av smeten för en degigare konsistens (skall dock inte vara kletigt, detta är bara för att bottnen ska hålla ihopp efter frysningen)

6) Tryck ut i en form med avtagbar kant och häll på smeten.

Låt frysa i ca 3 timmar.


Eftersom att ett Philadelfiaostpaket är 200g brukar vi göra dubbel sats så blir det varken kakor eller ost kvar, pluss att man får mer cheescake! ;P

Så, njut!

BG1
Av MEJAOLMEMOC - 9 april 2009 13:54

Jag gissar Hobbiten! Känns som hans stil.

BG1
Av MEJAOLMEMOC - 9 april 2009 13:49

Min gissning: Våfflan!

Av MEJAOLMEMOC - 9 april 2009 13:17

Detta är ett totalt meningslöst inlägg som jag ändast skriver för att jag våfflan och hobbiten hade skrivit tre inlägg var.

Jag tänkte att: "Hmm, nu ska jag vara riktigt gimpig och skriva ett inlägg bara för att vara den som har skrivit fläst!"

Så HA! här är mitt fjärde (totalt meningslösa) inlägg!

BG1
Av MEJAOLMEMOC - 9 april 2009 12:13

Den väldige och blide snömannen Bentley har ett hjärta av guld. Han har också en jättestor klubba som inte lämnar fångar efter sig.

Av MEJAOLMEMOC - 8 april 2009 22:50

jaha.. då har man installerat empire total war.. och precis som jag trodde såg går min dator berserk så fort jag ens tänker tanken på att sätta igång spelet. Men sätt ner grafiken då! tänker väl stalkern vid det här laget, ja har gjort det, tom och med till det lägsta! det ser skitfult ut och jag gråter men spelet laggar fortfarande! man får lust att slå sönder fanskapet med en hammare, 500 svenska riksdaler åt helvete... men jag får väl hitta någon lösning *snyft* bättre grafikkort kanske, eller går det att byta proccesor? cutscenes i spelet kan jag inte ens se på utan att svära och gorma, de laggar också. Laggning är det värsta jag vet, det kan förstöra spelkänslan så jädra mycket... jag tycker vi avskaffar laggningen!! VIVA LA REVOLUCION!!

Av MEJAOLMEMOC - 8 april 2009 16:49

Vem komenterade mitt senaste inlägg på Sniggerwoos som "kaydbdo". För komentaren var mycket förvirrande och jag fattade inte vad som menades... det enda ja förstod att det var en förolämpning?... Tror jag?...

BG1
Ovido - Quiz & Flashcards